اخبار فارکس

پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۴۷

در بازار فارکس چه خبر است؟ در صفحه اخبار فارکس وضعیت بازار های مالی و جریانات بزرگی که در بازار های مختلف به راه افتاده اند را بررسی می کنیم. تاثیر بازار های سهام، ارز، رمزارز و کالا بر یکدیگر بررسی می شوند و روند های کوچک و بزرگی که کلیت بازار را تغییر می دهند را تحلیل و ارزیابی می کنیم تا وضعیت بازار در آینده کوتاه برای خواننده شفاف شود.

اخبار فارکس – پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت

شاخص های سهام آسیایی به همراه ارز های محلی رشد کردند! دیروز بورس سهام آمریکا هم درگیر جریانات ریسک پذیری بود. داده های تورمی اخیر آمریکا از کاهش نرخ بهره فدرال رزرو حمایت کردند.

بورس سهام

شاخص های سهام در استرالیا، کره جنوبی و چین مثبت هستند. شاخص سهام هنگ کنگ هم بعد از یک روز تعطیلی سیر صعودی دارد. در این میان بازار سهام ژاپن رشد های اولیه را از دست داده است. شاخص های آتی سهام آمریکا در هر دو قرارداد S&P500 و نزدک ۱۰۰ بالا آمده اند و به اوج های قیمتی جدیدی رسیدند.

اخبار فارکس

شاخص دلار آمریکا (شاخص بلومبرگ) به پایین ترین سطح یک ماهه سقوط کرده است. دلار آمریکا در برابر تمامی ارز های اصلی گروه ۱۰ تضعیف شد. در این میان ارز های آسیایی هم در برابر دلار آمریکا عملکرد خوبی داشته اند. ون کره جنوبی بیشترین رشد را در برابر دلار آمریکا داشته و ین ژاپن هم به بالاترین سطح خود در بیش از یک هفته اخیر رسیده است. ین در حالی در برابر دلار آمریکا تقویت شده که هیچ توجهی به رکود اقتصادی ژاپن در فصل اول سال نداشته است.

اما دلار استرالیا در واکنش به گزارش نرخ بیکاری تضعیف شد و بخشی از رشد های خود در برابر دلار آمریکا را از دست داد.
دیروز داده های تورمی آمریکا طبق پیش بینی بازار منتشر شدند. نرخ رشد تورم آمریکا به آرامی در حال کاهش است. در واقع نرخ رشد تورم یک ساله آمریکا به پایین ترین سطح در سه سال اخیر رسیده است. دور بعدی انتشار داده های تورمی آمریکا درست همان روزی است که نشست تعیین نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا برگزار می شود.

رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس آمریکا دوباره تاکید کرده که نرخ بهره آمریکا برای مدت زمان طولانی در سطوح بالاتر باقی خواهد ماند. اما هنوز بازار واکنشی به گفته های او نشان نداده است.

اوراق قرضه

قیمت اوراق خزانه داری آمریکا افزایش یافته و باعث پایین آمدن بازدهی این اوراق شده است. بازدهی اوراق خزانه داری دو ساله آمریکا که بیشترین حساسیت را نسبت به سیاست های پولی آمریکا دارد، به اندازه ۰٫۰۹ واحد درصد کاهش یافته و نشانگر خوش بینی بازار به کاهش نرخ بهره در آینده نزدیک است. از دید بازار پول، نرخ بهره آمریکا که انتظار می رفت تنها یک بار در سال ۲۰۲۴ کاهش یابد، حال پیش بینی می شود که تا پایان سال میلادی دو بار کاهش یابد.

بورس کالا

در بورس کالا، قیمت نفت خام یافت. سطح ذخایر نفتی آمریکا خیلی بیشتر از پیش بینی ها کاهش یافته است. قیمت اونس طلا هم سیر صعودی دارد و برای سومین روز متوالی رشد کرده است.

اخبار فارکس دیدبان: اخبار فارکس
اخبار فارکس – تمامی ارز های اصلی از ابتدای هفته در برابر دلار آمریکا تقویت شده اند.

اخبار فارکس – چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت

شاخص های سهام جهانی پیش از انتشار داده های تورمی آمریکا سیر صعودی دارند. دیروز در بورس سهام آمریکا شاهد رشد سهام شرکت های فناوری بودیم. در این میان بازار امیدوار است که داده های تورمی آمریکا مانع از کاهش نرخ بهره فدرال رزرو نشوند.

بورس سهام

شاخص های سهام اروپایی رشد کرده اند و شاخص های آتی سهام آمریکا هم وضعیت باثباتی دارند. در این میان شاخص سهام MSCI جهانی، طولانی ترین رالی صعودی خود از ماه ژانویه تا به امروز را سپری می کند. دیروز در بورس وال استریت، شاخص سهام S&P500 رشد کرد. این در حالی است که رئیس فدرال رزرو آمریکا دوباره تأکید کرده که نرخ بهره این کشور به مدت طولانی کاهش نخواهد یافت.

در آسیا جریانات ریسکی مشخصی در بازار های سهام دیده نشد. شاخص سهام ژاپن تغییر زیادی نسبت به روز گذشته نکرده و شاخص سهام چین هم افت کرده است. امروز بازار سهام هنگ کنگ هم تعطیل بود.

بازار اوراق قرضه

در بازار اوراق قرضه، بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا کاهش یافته و دلار آمریکا هم تغییر چندانی نسبت به روز گذشته نداشته است. امروز شاخص بهای مصرف کننده یا همان CPI منتشر خواهد شد. انتظار می رود که نرخ رشد تورم آمریکا کمتر از دوره های قبل باشد. اگر نرخ رشد تورم آمریکا کمتر از پیش بینی ها باشد، شرایط برای کاهش نرخ بهره، افت بازدهی اوراق خزانه داری و تضعیف ارزش دلار آمریکا فراهم خواهد شد.

اخبار فارکس

دلار آمریکا

دیروز شاخص بهای تولید کننده آمریکا یا همان PPI منتشر شد. نرخ رشد تورم بخش تولیدی آمریکا بیشتر از پیش بینی ها بود، اما با این حال در جزئیات گزارش خبری از تشدید فشار های تورمی نبود. برخی از بخش های شاخص PPI برای پیش بینی شاخص PCE استفاده می شود، که این بخش ها رشدی نداشتند. شاخص PCE همان شاخصی است که فدرال رزرو برای ارزیابی تورم از آن استفاده می کند.

بورس کالا

در بورس کالا، قیمت نفت خام افزایش یافته است. طبق گزارش API آمریکا، سطح ذخایر تجاری نفت خام آمریکا کاهش یافته است. امروز گزارش IEA آمریکا منتشر خواهد شد. این گزارش، گزارش رسمی و دولتی ذخایر نفتی آمریکاست. قیمت آتی مس در بورس نیویورک به بالاترین سطح تاریخی خود صعود کرده است. قیمت اونس طلا هم بعد از رشد یک درصدی دیروز وضعیت پایداری دارد.

اخبار فارکس دیدبان: اخبار فارکس
اخبار فارکس – نسبت به روز گذشته شاهد تضعیف ارزش دلار آمریکا و رشد ارز های اصلی هستیم.

اخبار فارکس – سه شنبه ۲۵ اردیبهشت

شاخص های سهام اروپایی به همراه شاخص های آتی سهام آمریکا در دامنه محدودی در حال نوسان هستند. تمرکز بازار به داده های تورمی آمریکاست. در این میان بازدهی اوراق قرضه ژاپنی به بالاترین سطح یک دهه اخیر صعود کرده است.

بورس سهام

شاخص سهام Stoxx600 تغییر اندکی داشته و در نزدیکی اوج تاریخی خود نوسان می کند. شاخص های آتی سهام آمریکا هم تغییر اندکی داشته اند. در آسیا، شاخص های سهام محلی عملکرد نسبتاً خوبی داشتند. سهام شرکت های فناوری چینی بهترین عملکرد را به نمایش گذاشتند. امروز گزارش مالی شرکت های بزرگ فناوری مثل تنسنت و علیبابا منتشر خواهند شد.

اخبار فارکس

دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا (شاخص بلومبرگ) تغییر قابل توجهی نداشته و بازدهی اوراق خزانه داری ۱۰ ساله آمریکا هم بدون روند مشخصی نوسان می کند. بازار منتظر داده های تورمی آمریکاست. امروز تورم بخش تولیدی منتشر خواهد شد. همچنین رئیس فدرال رزرو آمریکا هم سخنرانی خواهد کرد. فردا شاخص بهای مصرف کننده یا CPI آمریکا منتشر می شود و انتظار می رود که کمی پایین آمده باشد. با این حال تورم آمریکا هنوز هم در سطوح بالایی قرار دارد و از کاهش نرخ بهره حمایت نمی کند.

ین ژاپن

بازدهی اوراق قرضه ۲۰ ساله ژاپن به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۳ رسیده است. پیش بینی می شود که بانک مرکزی ژاپن از حجم خرید های اوراق قرضه بکاهد. ین ژاپن به حرکت نزولی خود در برابر دلار آمریکا ادامه می دهد و به پایین ترین سطح دو هفته اخیر سقوط کرده است.

بورس کالا

در بورس کالا، بازار منتظر گزارش اوپک است. قیمت نفت خام از رشد های اخیر محافظت کرده است. قیمت سنگ آهن (تأثیرگذار بر دلار استرالیا) سقوط کرده است. بحران بدهی انبوه سازان چینی باعث نگرانی سرمایه گذاران شده و قیمت فلزات صنعتی مثل نیکل و مس هم پایین آمده است. قیمت اونس طلا هم بعد از کاهش بیش از یک درصدی روز گذشته، وضعیت نسبتاً پایداری دارد.

اخبار فارکس دیدبان: اخبار فارکس
اخبار فارکس – در مقایسه با روز گذشته، اکثر ارز های اصلی در برابر دلار آمریکا تضعیف شده اند.

اخبار فارکس – دوشنبه ۲۴ اردیبهشت

در اولین روز کاری هفته، رالی صعودی بازار های سهام متوقف شده است. بازار منتظر داده های اقتصادی آمریکاست تا شاید آینده نرخ های بهره بزرگترین اقتصاد دنیا را تخمین بزند.

بورس سهام

شاخص سهام Stoxx600 اروپا تغییر زیادی نسبت به روز جمعه نکرده است. هفته گذشته شاهد بزرگترین رشد هفتگی این شاخص از ماه ژانویه تا به امروز بودیم. خوش بینی ها به کاهش نرخ بهره ناحیه یورو (شاید ماه آینده میلادی) عامل اصلی رشد بازار سهام اروپا بوده است. شاخص های آتی سهام آمریکا هم از بازگشایی مثبت بازار های محلی حکایت دارند.

در آسیا، بازار های سهام محلی عملکرد مبهمی دارند. شاخص سهام هنگ کنگ به بالاترین سطح از ماه اوت صعود کرده و بازار سهام چین هم در محدوده مثبتی بسته شد. اما شاخص های سهام کره جنوبی، استرالیا و ژاپن در محدوده منفی بسته شدند.

اخبار فارکس

این هفته همه نگاه ها به داده های تورمی آمریکا خواهد بود. داده های اخیر اقتصادی آمریکا از افت فعالیت های اقتصادی در میان رشد ادامه دار تورم حکایت داشتند. این چالش جدی برای فدرال رزرو آمریکاست. این هفته داده های GDP و اشتغال ناحیه یورو هم منتشر خواهند شد.

تحلیلگران بر این باورند که محرک اصلی بازار های مالی، شاخص CPI یا تورم بخش مصرف کنندگان آمریکا خواهد بود. این شاخص می تواند حرکت بعدی فدرال رزرو را مشخص کند. همه به این نتیجه رسیده اند که تغییر بعدی در نرخ های بهره آمریکا، کاهش نرخ بهره خواهد بود.

در ناحیه یورو، پیش بینی می شود که بانک مرکزی اروپا قبل از همه نرخ بهره را کاهش دهد. بزرگترین اقتصاد ناحیه یورو (آلمان) هم درگیر شرایط رکود تورمی است. با این حال به نظر می رسد که شرایط در آلمان رو به بهبود است و با رشد تولید ناخالص داخلی، تورم هم به سمت ۲ درصد نشانه رفته است. این یعنی شاید آلمان از رکود تورمی خارج شود.

بورس کالا

قیمت نفت خام وضعیت باثباتی دارد. برنامه چین برای افزایش عرضه اوراق قرضه باعث شده تا بازار به رشد اقتصادی چین خوش بین شود. به همین خاطر نفت خام افت های اولیه را جبران کرده است. علاوه بر این به نظر می رسد که اوپک پلاس تمایل دارد که باز هم از عرضه نفت خام بکاهد.

اخبار فارکس دیدبان: اخبار فارکس
اخبار فارکس – دلار آمریکا روند مشخصی در برابر ارز های اصلی ندارد و نسبت به روز جمعه هم تغییر قابل توجهی نداشته است.