اخبار فارکس

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳

در بازار فارکس چه خبر است؟ در صفحه اخبار فارکس وضعیت بازار های مالی و جریانات بزرگی که در بازار های مختلف به راه افتاده اند را بررسی می کنیم. تاثیر بازار های سهام، ارز، رمزارز و کالا بر یکدیگر بررسی می شوند و روند های کوچک و بزرگی که کلیت بازار را تغییر می دهند را تحلیل و ارزیابی می کنیم تا وضعیت بازار در آینده کوتاه برای خواننده شفاف شود.

اخبار فارکس – جمعه ۷ اردیبهشت

شاخص های آتی سهام اروپا و آمریکا به همراه شاخص های سهام آسیایی سیر صعودی دارند و جریانات ریسک پذیری در بازار های مالی به راه افتاده است. در بازار فارکس هم ین ژاپن بعد از نشست تعیین نرخ بهره بانک مرکزی ژاپن تضعیف شده و به پایین ترین سطح قیمتی ۳۴ ساله رسیده است.

بورس سهام

شاخص های آتی سهام Stoxx50 به اندازه ۰٫۷ درصد مثبت است و شاخص های آتی سهام S&P500 و نزدک ۱۰۰ هم بعد از انتشار گزارش های خوب شرکت های مایکروسافت و آلفابت بازگشت صعودی به راه انداخته اند.

سهام شرکت های فناوری آسیایی مثل سامسونگ، یا شرکت تولید کننده نیمه هادی های تایوان و هولدینگ تنسنت هم مثبت است و باعث رشد شاخص های سهام ژاپن، کره جنوبی، تایوان و چین شده اند.

بازار اوراق قرضه

بازدهی اوراق قرضه ژاپن به نزدیکی ۱ درصد رسیده، بازدهی اوراق قرضه نیوزیلند برای اولین بار از ماه نوامبر به بالای ۵ درصد نفوذ کرده و بازدهی اوراق استرالیا هم اندکی بالا آمده است. دیروز قیمت اوراق خزانه داری آمریکا کاهش یافت و باعث رشد بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا شد. داده های اقتصادی آمریکا شک و تردید ها نسبت به کاهش نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ را تشدید کردند.

اخبار فارکس

ین ژاپن

در ژاپن، ین رشد های اولیه را از دست داد. نرخ برابری دلار آمریکا به ین ژاپن به محدوده ۱۵۶ صعود کرده که نشانگر سقوط بیشتر ارزش دلار آمریکاست. بانک مرکزی ژاپن تغییری در نرخ بهره اعمال نکرد و نرخ بهره بین ۰ ۰٫۱ درصد باقی ماند. از دید تحلیلگران، بانک مرکزی ژاپن نگران رشد تورم است. تضعیف ین ژاپن نشان می دهد که بازار هم نگران تورم است، اما اقدامات بانک مرکزی جهت کنترل تورم را کافی نمی داند.

دلار آمریکا

دیروز شاخص قیمتی Core PCE آمریکا منتشر شد که بیشتر از پیش بینی ها رشد کرده و به ۳٫۷ درصد رسیده است. رشد تورم آمریکا در حالی تشدید شده که رشد اقتصادی آمریکا خیلی پایین تر از پیش بینی ها بود. یعنی اقتصاد آمریکا درگیر رکود تورمی است! یعنی در حالی که رشد اقتصادی پایین است، تورم به سرعت در حال افزایش است. امروز داده های اصلی PCE آمریکا منتشر خواهد شد و فدرال رزرو از این شاخص برای ارزیابی تورم استفاده می کند.

فدرال رزرو می خواهد نرخ رشد تورم کاهش یابد و رشد اقتصادی تقویت شود. اما دقیقاً عکس این قضیه در حال رخ دادن است.

بورس کالا

در بورس کالا، قیمت اونس طلا افزایش یافته است، با این حال نسبت به هفته گذشته در محدوده منفی قرار دارد. قیمت نفت خام سبک (WTI) هم به بالاترین سطح یک هفته اخیر افزایش یافته و به نظر می رسد که می خواهد هفته را در محدوده مثبتی به پایان برساند.

اخبار فارکس دیدبان: اخبار فارکس
اخبار فارکس – از ابتدای هفته فرانک سوئیس و ین ژاپن در برابر دلار آمریکا سقوط کرده اند و سایر ارز ها در برابر دلار آمریکا تقویت شده اند.

اخبار فارکس – پنجشنبه ۶ اردیبهشت

سهام شرکت های فناوری بیشترین کاهش را در بازار سهام جهانی دارند. شاخص های آتی سهام آمریکا هم بعد از انتشار گزارش ناامید کننده شرکت متا افت کردند. جریانات ریسک گریزی ضعیفی در بازار های سهام به راه افتاده که می تواند به سایر بازار های مالی هم سرایت کند.

بورس سهام

شاخص آتی سهام نزدک ۱۰۰ به اندازه ۱٫۲ درصد منفی است. افت سهام شرکت متا بیشتر از ۵۰ درصد در افت شاخص نزدک ۱۰۰ نقش داشته است. شرکت متا که شرکت مادر فیس بوک محسوب می شود، تا ۱۹ درصد هم سقوط کرد. این شرکت پیش بینی کرده که میزان فروش در فصل دوم سال ۲۰۲۴ کمتر از پیش بینی تحلیلگران خواهد بود. همچنین شرکت پیش بینی کرده که مخارج خود را افزایش خواهد داد. امروز گزارش شرکت آلفابت و مایکروسافت را هم در پیش رو داریم. شاخص آتی سهام S&P500 هم به اندازه ۰٫۶ درصد منفی است.

شاخص سهام Stoxx600 اروپا وضعیت نسبتاً پایداری دارد. به غیر از گزارش مالی شرکت های سهامی بزرگ، معامله گران به داده های اقتصادی آمریکا هم توجه دارند. داده های اقتصادی آمریکا اگر خوب یا بهتر از پیش بینی ها باشند، باعث به تعویق افتادن زمان اولین کاهش نرخ بهره آمریکا خواهند شد. اگر بدتر از پیش بینی ها باشند، زمان اولین کاهش نرخ بهره به آینده نزدیک موکول خواهد شد و باعث بهبود جریانات ریسک پذیری خواهد شد.

در آسیا، شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه بیش از ۱ درصد افت کرده است. اما بازار سهام هنگ‌کنگ عملکرد خوبی داشت.

اخبار فارکس

بازار های مالی از ابتدای سال ۲۰۲۴ در تلاش هستند تا تعداد مراحل کاهش نرخ بهره آمریکا را پیش بینی کنند. در ابتدای سال انتظار می رفت که نرخ بهره آمریکا هفت بار یا ۱٫۷۵ واحد درصد کاهش یابد. اما بعد از چهار ماه، بازار به دو مرحله کاهش نرخ بهره تا پایان سال هم شک و تردید دارد.

پیش بینی می شود که رشد اقتصادی آمریکا در فصل اول سال ۲۰۲۴ به ۲٫۵ درصد رسیده باشد. هر چند که این نرخ کمتر از دوره های قبل است، اما باز هم نشانگر رشد اقتصادی مثبت آمریکا و تشدید فشار های تورمی است. این یعنی فدرال رزرو برای کنترل تورم، باید نرخ بهره را در سطوح بالاتر نگه دارد.

تحلیلگران بر این باورند که اگر رشد اقتصادی آمریکا بر خلاف پیش بینی ها خیلی پایین تر از ۲٫۵ درصد باشد، شانس کاهش نرخ بهره آمریکا در ماه های آینده به شدت افزایش خواهد یافت و باعث رشد دارایی های ریسکی و سقوط ارزش دلار آمریکا خواهد شد.

ین ژاپن سیر نزولی دارد. جفت ارز USDJPY که نشانگر قدرت دلار آمریکا در برابر ین ژاپن است، اندکی به بالای ۱۵۵ نفوذ کرده بود. این اولین بار در بیش از سی سال گذشته است که جفت ارز USDJPY به بالای ۱۵۵ نفوذ می کند. شانس مداخله ژاپن در بازار فارکس به شدت افزایش یافته است.

فردا نشست تعیین نرخ بهره بانک مرکزی ژاپن برگزار خواهد شد. با سقوط ارزش ین ژاپن به پایین ترین سطح ۳۴ سال اخیر، انتظار می رود که ژاپن مانع از تضعیف بیشتر ین شود. با این حال هیچ کس انتظار تغییر نرخ بهره ژاپن در نشست فردا را ندارد. پیش بینی می شود که لحن بانک مرکزی ژاپن متمایل به سیاست های انقباضی یا هاوکیش باشد.

بازار اوراق قرضه

در بازار اوراق قرضه، بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا بعد از رشد روز گذشته تغییر زیادی نداشته است. دیروز در حراج اوراق خزانه داری آمریکا، ۷۰ میلیارد دلار اوراق خزانه داری ۵ ساله به فروش رسید. بازدهی اوراق کمی بیشتر از پیش بینی های اولیه بود. روز سه شنبه هم شاهد تقاضای قوی برای حراج اوراق خزانه داری دو ساله آمریکا بودیم.

بورس کالا

در بورس کالا، قیمت اونس طلا تغییر زیادی نداشته و بعد از سه روز افت متوالی، در دامنه محدودی در نوسان است. قیمت نفت خام سیر نزولی دارد. این در حالی است که ذخایر نفتی آمریکا کاهش یافته است. جریانات ریسک گریزی بر بازار نفت خام تأثیر منفی گذاشته است.

اخبار فارکس دیدبان: اخبار فارکس
اخبار فارکس – امروز تنها ین ژاپن نسبت به روز گذشته در برابر دلار آمریکا تضعیف شده است.

اخبار فارکس – چهارشنبه ۵ اردیبهشت

شاخص های آتی سهام اروپا از بازگشایی مثبت بازار های محلی حکایت دارند. جریانات ریسک پذیری در بازار های مالی به راه افتاده است. سرمایه گذاران دوباره به کاهش نرخ بهره آمریکا امیدوار شده اند.

بورس سهام

شاخص آتی سهام Stoxx50 اروپا نیم درصد مثبت است. شاخص های آتی سهام آمریکا هم از بازگشایی مثبت بازار های محلی حکایت دارند. در آسیا، شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه MSCI بزرگترین رشد خود در یک ماه اخیر را ثبت کرد. سهام شرکت های فناوری هم بهترین عملکرد را داشتند.

در آمریکا با وجود عملکرد قدرتمند شرکت های فناوری، شاخص فعالیت های کسب و کار تضعیف شده است. همین مسئله باعث شده تا بازار تصور کند که با افت فعالیت های اقتصادی، فدرال رزرو آمریکا هم می تواند به کاهش نرخ بهره ادامه دهد. در تمامی بازار های سهام دنیا، سرمایه گذاران منتظر گزارش های مالی شرکت های سهامی هستند.

پیش از انتشار گزارش مالی شرکت های سهامی آمریکا، بورس آمریکا جهش خوبی را تجربه کرده است. این حرکت صعودی به بازار سهام آسیا هم سرایت کرد. شاخص سهام S&P500 آمریکا برای دومین روز متوالی رشد خوبی را ثبت کرد. سهام شرکت انویدیا هم در میان غول های فناوری رشد کرده است. گزارش درآمدی شرکت Texas Instruments هم بهتر از پیش بینی ها بود.

اخبار فارکس

در بازار فارکس، دلار استرالیا به اندازه نیم درصد در برابر دلار آمریکا تقویت شده است. نرخ رشد تورم استرالیا بالاتر از پیش بینی ها بود. این یعنی بانک مرکزی استرالیا مجبور است جهت کنترل تورم، نرخ بهره را در اوج ۱۲ ساله خود نگه دارد.

ین ژاپن هنوز هم در برابر دلار آمریکا عملکرد ضعیفی دارد. جفت ارز USDJPY فاصله کمی از ۱۵۵ دارد. این یعنی ین ژاپن در برابر دلار آمریکا تضعیف شده است. هنوز هم مقامات عالی رتبه ژاپنی به تهدید مداخله در بازار ادامه می دهند.

بورس کالا

قیمت نفت خام سیر صعودی دارد. گزارش موسسه فرآورده های نفتی آمریکا (API) از کاهش ذخایر نفتی آمریکا حکایت دارد. در این میان تحریم های نفتی جدیدی علیه ایران اعمال شده که بر بخش عرضه نفت خام تأثیر منفی می گذارد. قیمت اونس طلا هم بالا آمده است.

اخبار فارکس دیدبان: اخبار فارکس
اخبار فارکس – دلار استرالیا نسبت به روز گذشته در برابر دلار آمریکا تقویت شده است.

اخبار فارکس – سه شنبه ۴ اردیبهشت

شاخص های آتی سهام اروپایی مثبت هستند و شاخص های سهام آسیایی هم عملکرد مشابهی دارند. سرمایه گذاران بازار سهام به گزارش های مالی خوب شرکت های سهامی امیدوار هستند.

بورس سهام

شاخص آتی سهام Stoxx50 به اندازه ۰٫۵ درصد رشد کرده است. در این میان گزارش شرکت های Novarits و رنو بهتر از پیش بینی ها بود. شاخص های آتی سهام آمریکا هم تغییر زیادی نداشته اند.

در آسیا، سهام شرکت های فناوری محرک اصلی رشد بازار سهام هنگ کنگ بودند. بازار سهام ژاپن هم با وجود تقویت نسبی ارزش ین رشد کرده است. گزارش درآمدی شرکت های سهامی در کانون توجهات قرار دارند. این هفته ۱۸۰ شرکت سهامی آمریکایی گزارش مالی خود را منتشر خواهند کرد. این یعنی ۴۰ درصد شرکت های حاضر در S&P500 گزارش مالی خود را به روز رسانی خواهند کرد.

از دید تحلیلگران، گزارش مالی شرکت های سهامی آسیایی نشانگر رشد درآمدی و فروش قوی خواهد بود.

اوراق قرضه

در بازار اوراق قرضه، اوراق خزانه داری آمریکا وضعیت باثباتی دارند. این هفته حراج اوراق خزانه داری آمریکا را در پیش رو داریم. قدرت تقاضا و عرضه در این حراج برای معامله گران اهمیت زیادی دارد. به خصوص که اخیراً بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا به بالاترین سطح خود در سال ۲۰۲۴ رسیده اند. بازدهی اوراق قرضه استرالیا و نیوزیلند هم بالا آمده است.

اخبار فارکس

دلار آمریکا تغییر قابل توجهی در برابر رقبا نداشته و رالی صعودی روز های گذشته متوقف شده است. روز جمعه نشست بانک مرکزی ژاپن برگزار خواهد شد. انتظار می رود که بانک مرکزی ژاپن تغییری در سیاست های پولی اعمال نکند. بازار بر این باور است که با سقوط ارزش ین ژاپن به پایین ترین سطح ۳۴ سال اخیر، شاید لحن بانک مرکزی متمایل به سیاست های انقباضی یا هاوکیش باشد تا حرکت نزولی ین را تشدید نکند.

بورس کالا

در بورس کالا، قیمت اونس طلا سیر نزولی دارد. دیروز بزرگترین کاهش قیمتی طلا در دو هفته اخیر ثبت شد. با کاهش تنش ها در خاورمیانه و افت جریانات ریسک گریزی، تقاضا برای دارایی های امنی مثل طلا هم پایین آمده است. در این میان فدرال رزرو آمریکا هم تمایلی به کاهش نرخ بهره ندارد. این خبر خوبی برای دلار و خبر بدی برای طلاست. قیمت نفت خام هم اندکی بالا آمده است.

اخبار فارکس دیدبان: اخبار فارکس
اخبار فارکس – تمامی ارز های اصلی نسبت به روز گذشته در برابر دلار آمریکا تضعیف شده اند.

اخبار فارکس – دوشنبه ۳ اردیبهشت

شاخص های آتی سهام آمریکا و اروپا رشد کرده اند و شاهد جریانات ریسک پذیری در بازار های سهام هستیم. تمرکز بازار از تشدید تنش ها در خاورمیانه به گزارش مالی شرکت های سهامی و داده های اقتصادی معطوف شده است.

بورس سهام

شاخص آتی سهام Stoxx50 به اندازه ۰٫۴ درصد و شاخص آتی S&P500 هم رشد مشابهی داشته است. این در حالی است که هفته گذشته بازار سهام آمریکا بدترین عملکرد هفتگی خود از ماه مارس ۲۰۲۳ تا به امروز را ثبت کرد. شاخص های سهام آسیایی هم بخشی از افت های هفته گذشته را جبران کرده اند. با عدم تشدید ریسک های ژئوپلیتیک، خیال سرمایه گذاران هم راحت شده و جریان فرار از دارایی های ریسکی به دارایی های امن متوقف شده است.

بازار به این نتیجه رسیده که فعلاً خبری از تشدید تنش ها در خاورمیانه نیست. در این میان مقامات فدرال رزرو آمریکا هم اعلام کرده اند که نرخ بهره به این زودی ها کاهش نخواهد یافت. شاهد کاهش همزمان قیمت نفت خام و اونس طلا هستیم. شاخص دلار آمریکا هم اندکی افت کرده است. از دید تحلیلگران، حرکات قیمتی امروز بازار های مالی بیشتر یک تنفس یا استراحت در روند کلی بازار است و هنوز روند روز های قبل (ریسک گریزی) تغییر نکرده است.

اخبار فارکس

انتظارات نرخ بهره ای بازار تغییر کرده و معامله گران به این نتیجه رسیده اند که نرخ بهره آمریکا به این زودی ها کاهش نخواهد یافت. پیش بینی می شود که داده های اقتصادی این هفته آمریکا بتوانند بر انتظارات نرخ بهره ای تأثیر بگذارند.
رشد سریع و ادامه دار تورم در کنار نرخ بهره بالا بزرگترین تهدید و آسیب جدی بر ثبات سیستم مالی است. روز جمعه گزارش شش ماهه ثبات سیستم مالی فدرال رزرو آمریکا مشخص خواهد شد و بهتر می تواند به ارزیابی وضعیت مالی کمک کند.

این هفته نیمی از غول های آمریکایی گزارش مالی خود را منتشر خواهند کرد. هفت غول آمریکایی که شامل مایکروسافت، تسلا، متا، آمازون، اپل، آلفابت و انویدیا می شود، از هفته جاری گزارش های مالی و درآمدی خود را منتشر خواهند کرد. علاوه بر این، معامله گران به داده های تورمی استرالیا توجه خواهند کرد.

اخبار فارکس دیدبان: اخبار فارکس
اخبار فارکس – در اولین روز کاری هفته شاهدت ضعیف ارزش فرانک سوئیس و دلار آمریکا هستیم که نشانگر کاهش تقاضا برای دارایی های امن است.